Marraskuun käytännönläheisessä Seura-Akatemiassa käsitellään myyntiä ja markkinointia
Myynti ja markkinointi ovat tärkeitä osia seuran perustoimintaa, sillä ne auttavat seuraa saamaan näkyvyyttä, uusia jäseniä ja tukijoita sekä varmistamaan taloutta ja resursseja toiminnalle. Miten teidän seurassanne myydään vai myydäänkö? Kuka myyntityötä tekee? Entä kuka vastaa hinnoittelusta?
Marraskuussa ESLUn Seura-Akatemiassa keskitytään urheiluseuran markkinointiin ja myyntiin. Käytännönläheisessä koulutuksessa keskustellaan jäsenpalvelujen hinnoittelusta, seuran markkinointitoimenpiteistä, seuran myytävistä tuotteista ja palveluista sekä markkinoinnin työnjaosta seurassa. Illan aikana haastetaan myös omaa ajattelua: miten meidän seurassamme tehdään myyntityötä ja mitä myydään?
- Tänä syksynä on ollut selvästi enemmän kysyntää neuvonnalle varainhankinnan kokonaisuudesta. Seurat pohtivat aktiivisesti, mistä ja miten löytää uusia kumppanuuksia sekä avustustahoja. Käytännönläheiselle koulutukselle lisäresurssien hankkimiseksi tuntuu siis olevan tilausta, sanoo ESLUn seuratoiminnan kehittäjä Sari Kuosmanen.
Illan kouluttajana toimii Keski-Suomen Liikunnan, KesLin seurakehittäjä Laura Härkönen. Härkönen on saanut seurakehittäjänä työskennellä satojen suomalaisten urheiluseurojen kanssa jo parinkymmenen vuoden ajan.
Tule mukaan Seura-Akatemia-koulutukseen
Marraskuun Seura-Akatemia järjestetään etäyhteyksin maanantaina 20.11.2023 klo 17.00–19.00. Ilmoittaudu mukaan viimeistään 9.11. ESLUn sivuilla.
Koulutus on suunnattu erityisesti seurojen hallitusten jäsenille ja hallinnollisille työntekijöille.
Tilaisuuden hinta on 50 €/osallistuja. ESLUn jäsenten kannattaa hyödyntää ESLUn jäsenetu: Kaksi osallistujaa yhden hinnalla.
Kuva: Pixabay
Minttu Koivumäki
Markkinoinnin ja viestinnän asiantuntija