17.6.2019

Suomalaisissa urheiluseuroissa on yli miljoona liikkujaa, urheilijaa ja toimijaa. Seurasydän-kampanja haluaa nostaa esille seuratoiminnan ylivoimaisen vahvuuden – yhteisöllisyyden. Sitä miksi yli miljoona ihmistä on mukana seuroissa erilaisissa rooleissa viikosta ja vuodesta toiseen. Seurasydän on sykettä ja rakkautta omaa seuraa kohtaan. ESLU ja muut Liikunnan aluejärjestöt, Olympiakomitea sekä lajiliitot haastavat kaikki urheiluseurat mukaan kampanjaan, joka tekee tämän kaiken näkyväksi!

#Seurasydän

Seurasydän on nimi ja teema kampanjalle, jonka tarkoituksena on innostaa seuroissa toimivia ihmisiä levittämään seurassa vallitsevia yhteisöllisyyden arvoja ympärilleen niin sosiaalisessa mediassa kuin omassa toiminnassaan. Seurasydän-kampanjassa seuraväki voi kertoa mitä kaikkea hyvää ihmiset seuroissa ympärilleen luovat ja mitä kaikkea hyvää he siellä kokevat. Seurasydän kampanjassa nostetaan esille ihmisten tunteita ja kokemuksia.

- Haluamme herättää seurat sekä yhteiskunnan näkemään seuratoiminnan yhteisöllisyyden tärkeyden niin yksilölle kuin laajemmin koko yhteiskunnalle. Silloin seuraihmiset voivat kokea vilpitöntä ylpeyttä toiminnastaan. Seurasydäntä seuraamalla myös uudet ihmiset voivat löytää tiensä seuratoimintaan, hehkuttaa Pekka Nikulainen Suomen Olympiakomiteasta.

#Seurasydän-tunniste ja seurannimi tekevät näkyväksi seurojen yhteisöllisyyttä

Tämä on seurojen kampanja, joka luodaan yhdessä. Seurasydämen ideana on levitä ja näkyä urheiluseurojen ulkopuolelle sen jäsenten kautta. Seurasydäntä voivat kasvattaa niin juniorit, liikkujat, talkoolaiset, fanit, huippu-urheilijat, lajiliitot kuin kumppaniyritykset. Seuran toiminnassa mukana olevat voivat jakaa ja tehdä näkyväksi seuran hyvää, yhteisöllistä ilmapiiriä myös seuran ulkopuolelle omissa sosiaalisen median kanavissaan #seurasydän-tunnisteen avulla.

Seuralle näkyvyyttä ja ehkäpä jopa vuoden urheiluseura palkinto

Olympiakomitea ja lajiliitot nostavat ahkerasti esille omissa viestintäkanavissaan #seurasydän-tunnisteella tehtyjä postauksia. Näin seurat ja henkilöt saavat ansaittua, arvokasta näkyvyyttä. Valinnoissa painotetaan erityisesti yhteisöllisyyden näkyväksi tekemistä. Myös vuoden 2019 urheiluseuran valinnassa teemana on tänä vuonna Seurasydän-yhteisöllisyys. Vuoden urheiluseuraehdokkaat valitaan syksyn aikana voimakkaimmin sykkineistä seuroista.

Seurapaita-päivä 24.9. värittää päivän seurojen väreillä

Seurasydän-kampanjan yhtenä näkyvimpänä tempauksena koko Suomessa vietetään tiistaina 24.9. Seurapaita-päivää pukeutumalla näyttävästi oman seuran väreihin. Tavoitteena on, että kaikki seuratoiminnassa suoraan tai välillisesti mukana olevat pukeutuvat esimerkiksi oman seuran pelipaitaan, verkkatakkiin tai muuhun seuravärejä korostavaan asuun ja lähtevät ne päällä töihin, kouluun, päiväkotiin kuka minnekin. Näin seuraväki voi liputtaa oman seuran ja yhteisöllisyyden puolesta.

Valmistautuminen kannattaa aloittaa jo nyt!

Seurasydän-kampanja käynnistyy syyskuussa ja kestää koko syksyn. Lähtekää jo nyt miettimään, miten juuri teidän seuranne näkyy ensi syksynä. Miten saatte mukaan koko seuraväen lapsista ikäihmisiin, urheilijat, talkooväen, entiset ja nykyiset toimijat? Ideoikaa ja kerätkää kuvia ja videoita jo kesän aikana.

Elokuusta alkaen avuksenne tarjotaan erilaista valmista aineistoa, jota voitte hyödyntää. Esimerkiksi sosiaalisen median kehyksiä, cover photoja, kampanjakuvia ja videoita ja ABC-oppaan, jossa kerrotaan tarkemmin, miten kampanjaan voi osallistua.

Sykkiikö sinulla Seurasydän?

Lisätietoja ja materiaalit: www.seurasydan.fi